( klik op logo voor HOMEPAGE )

Stones Kurhaus 8 augustus 1964/20-21
WHY DJ?


Foto: Rob Bosboom

DirkJan Vos - d.vos35@chello.nl

Amsterdam - Den Haag 1960

Onlangs op mijn 61e verjaardag, 19 juni 20-21, heb ik een update op mijn pagina The life we lived over Jay Baar, de drummer van de Q65, gemaakt omdat ik hoorde dat zijn boezemvriend van vroeger en de man waardoor ik een pagina over Jay heb, Paul de Koning, een paar jaar geleden is overleden. Paul, die later een vriend van mij werd, heeft mij al zijn avonturen van vroeger met Jay verteld en die heb ik lang geleden uitgewerkt en jaren terug online gezet. Een bijzonder relaas door de bijzondere verhalen en vooral niet te vergeten door de bijzondere wijze van vertellen (met Haagse humor) door Paul.


Rechts Paul de Koning / Links Wim Bieler - Q65 - De Marathon

The life we lived - Story drummer Jay Baar - Q65 - De Jongenskamer

Paul zat in de jaren zestig in de kring van de Q65 en speelde soms mee op mondharmonica. In die tijd ging hij ook naar de Vrije Academie en werd beeldend kunstenaar. Op 8 augustus 1964 was hij als tiener bij het roemruchte concert van de Rolling Stones in het Kurhaus en voor mijn reportage over het optreden in 1994 is hij geïnterviewd. Mooi dat deze beelden er van hem nu nog zijn.

De update heb ik op 19 juni in de vooravond rondgemaild en had daar ook Red Bullet aan toegevoegd met 'ter attentie van Willem van Kooten' omdat hij bijzondere geluidsopnamen van het Stones-concert had gemaakt voor Radio Veronica en die opnames waren van wezenlijk belang waren voor mijn reportage, annex docu en dus ook voor mijn latere pagina op mijn, achter deze website.

Stones / Kurhaus - 1964 - De Jongenskamer

Ik wist niet of Willem wist van mijn reportage die ik destijds had gemaakt in samenwerking met de VOO die er item over maakte voor 2 Vandaag en vond het nu wel een moment om hem te mailen. Maar zoals dat gaat verwacht ik dan geen antwoord, maar dat kreeg ik wel.

Korte reactie van Willem en niet duidelijk wat of hij van mijn actitviteiten wist, maar het laatste deel van zijn laatste zin was:

... waarom ben je zo gefascineerd door dit "concert"?

Ha, dat was een vraag waar ik toen net op zat te wachten, want ik was van plan om op 8 augustus aanstaande, vandaag dus, een update op mijn Stones-Kurhaus-pagina te maken met het hoe en waarom ik hier ooit aan ben begonnen.

Ik heb daarom Willem een uitgebreid antwoord gestuurd met het oog op vandaag en zoals ik toen al wilde, plaats ik het antwoord nu als update, 57 jaar na het concert en 27 jaar na de herinneringsavond die ik in het Haags Filmhuis organiseerde.

_______________________________

Hai Willem,

Leuk dat je reageert en opvallend dat je dit juist nu vraagt waarom ik zoveel interesse heb voor het optreden van de Stones en de rest. Het geval wil namelijk - en dan geef ik al een groot deel weg van mijn interesse - dat ik dus al heel wat jaren een webpagina achter mijn website heb over het optreden en dat komt dan weer doordat ik in 1994, precies 30 jaar na 8 augustus 1964 daar een herinneringsavond over heb georganiseerd in het Haags Filmhuis. De pagina kan je hier vinden:

Stones / Kurhaus - 1964 - De Jongenskamer
http://www.dejongenskamer.nl/stones.htm

Het is wel een lappendeken aan korte stukjes onder elkaar en je hoeft zeker niet alles te lezen, maar ga er even doorheen en lees wat waar je oog aan blijft haken. Er komt van alles voorbij aan details over het concert en ook over de filmopnamen die er toen zijn gemaakt en dan zijn er ook nog twee geluidsopnamen, die van jou en een van Therèse Deen die zij mij op de herinneringsavond in 1964 in handen gaf. Een verhaal apart en wel grappig. Juul (Geleick/Veronica) heeft mij lang niet gelooft dat die band bestond en dat ik dat verzonnen zou hebben. ;-)

Maar goed, hoe dat verder met die band zit moet je maar aan Juul vragen, maar als je net als ik van details houdt en geduld hebt, dan wil ik nog wel meer over wat andere dingen en mijn interesse voor het concert schrijven.

Mijn Stones-Kurhaus-pagina begint met een groot embedded frame van een YouTube video-reportage van 20 minuten die ik in 1994 heb gemaakt, ook een verhaal apart maar daar zit dus jouw /hele/ band in die ik onder de beelden gezet van de REM-ploeg en onder de beelden van een tweede crew van Jacques de Gier die voor Reuters werkte. Ik heb toen de hand op dat materiaal kunnen leggen en is verder nooit ergens te zien geweest, te duur. Op het embedded frame zie je overigens Hans van Oosterhout, jou misschien wel bekend uit die tijd, niet eens als zanger van de Haagse cultband De Kik, maar later als producer van Astrid Nijgh. Hans heb ik later leren kennen en was zwaar aan de zuip en aan lager wal geraakt, maar was ook bij het concert en zit in mijn video. Niet lang daarna is hij overleden.

Enzovoorts ...

Bekijk op een rustig moment de hele video, heel aardig. En tegelijkertijd werkte ik toen samen met 2 Vandaag van de VOO en hebben we mijn productie en een item van hun over het optreden gecombineerd, maar ik had voor hen bijvoorbeeld alle geïnterviewden aangedragen, maar ik kreeg weer extra interviewmateriaal van hun terug, meer dan zij hebben gebruikt.

En zo zit in 2 Vandaag en ook in mijn video Paul de Koning als bezoeker en die hoor je op de montage die ik je heb gestuurd. En waarom nu Paul de Koning? Wel hij was de man die mij begin jaren 90 al zijn verhalen over zijn vriendschap met drummer Jay Baar van de Q65 liet optekenen. Een bijzonder verhaal en dat kan je ook op mijn site lezen:

The life we lived - Story drummer Jay Baar - Q65
http://www.dejongenskamer.nl/jay.htm

Als je tijd en geduld hebt, ga dat rustig lezen, kost je een half uur, maar boeiend en met (Haagse) humor. En bedenk dat Jay Baar ook de componist en tekstschrijver van al dat Kjoe-materiaal was, dus ook de schrijver van The life I live, maar door zijn drugsgebruik kreeg hij nooit enige erkenning en hij overleed eenzaam en berooid op zijn woonboot in Amsterdam in 1990 en niet lang daarna heeft Paul me al die verhalen verteld. En ik mailde dus nu een en en ander rond omdat ik hoorde dat Paul, die destijds ook een vriend van me was geworden, een paar jaar geleden was overleden. En dus maakte ik op mijn verjaardag afgelopen zaterdag een mooie ;lange update en IM voor Paul. Die kan je hier lezen en staat dus ook op de pagina met het lange relaas van Paul: The live we lived. Daarin vind je bijvoorbeeld overigens ook het mooie verhaal over het Haagse tienermejsje Ann, waar het Q65-lied Ann op is gebaseerd en nog veel meer. En allemaal echt en rauw, zoals het leven was en is, even wel wat andere koek dan die bleke Veronica-verhalen waar Juul zijn levenswerk van heeft gemaakt. Hahaha ...

IM Paul de Koning (alias Paul Busee de verteller van The life we lived) - Update 19 juni 20-21
http://www.dejongenskamer.nl/jay.htm#update

En weer met een hoop details, maar ja, daar hou ik van ;-, dat komt ook omdat ik in het leven geen onderscheid maak tussen grote en kleine gebeurtenissen, ik vind alles veelal van evenveel belang en net zo interessant. Dat geldt ook dat ik zowel interesse heb voor de grote helden in de popmuziek, maar ook voor de gewone jongens in het Haagse Zuiderpark die op een Puchje met een meisje achterop op zaterdagavpnd naar de Marathon ging om de Q65 te zien. En dat ik ook van alle soorten muziek hou en geen onderscheid maak tussen hoge en lage cultuur. Als tiener las ik Reve en Suske en Wiske Nog steeds. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar nog drie dingen. Hoe zit dat verder met die band van jou, de politiepaarden in het Kurhaus en mijn fascinatie voor het concert.

Om met het laatste te beginnen. 1. ik ben van 1960, kom uit Den Haag en heb Scheveningse roots, kwa Kurhaus dan ook. Mijn opa Dirk Baak werd geboren op Scheveningen in de VuurBAAKstraat. Toeval bestaat niet en dat is een ander thema dat steeds bij mij terugkomt, allerlei dingen van vroeger en nu lijken samen te hangen en betekenissen af te geven die ik niet kan negeren, maar daar moet je wel een beetje spiritueel voor zijn en dat ben ik een paar jaar geleden geworden nadat ik stopte met drinken, roken en vlees eten. Dat je dat maar weet, haha!

Maar goed, ik ben altijd een muziekliefhebber en filmfanaat geweest. Ik vond de Stones ook goed, maar werd later een grote Beatlesfan. Ik hou van speelfilms, maar ben ook gek op docu's en bijzonder beeld- en geluidsmateriaal, bijvoorbeeld het beroemde 8-mm filmpje van de moord op Kennedy, de Zapruder-film, dat vond en vind ik fascinerend materiaal. Begin jaren 80 ging ik onder andere part time werken bij het Haags Filmhuis en tegelijk ook part time bij het Paard van Troje, oftewel, film en muziek, wat wilde ik nog meer!

En nu weet ik het even niet meer precies, maar ik wist natuurlijk van het Stones-Kurhaus-concert en ik denk dat ik de beelden van de REM voor het eerst zag met Boudewijn Büch die Mick Jagger interviewde in het Amstel Hotel. Heel spannend, staat op YouTube, maar de originele banden zijn verdwenen! Rare zaak, maar dit terzijde.

Ik wist toen niet van jouw band en nu weet ik niet wat eerder was, maar vrij snel achter elkaar hoorde ik op de radio bij Tros Poster jouw hele bandopname en in heel goede kwaliteit, ik was enorm verrast, wat dat was heel wat anders dan wat onder de REM-film zat. Daarvoor of daarna kreeg ik van de directeur van Het Paard, Herbert Boerendonk, een lp van hem te leen waar jouw hele band op staat. Ook heel tof, maar het geluid daarvan was aanzienlijk slechter dan dat van Poster.

Hoe zijn ze aan die band gekomen, weet jij dat? Het zou in handen kunnen zijn geweest van de Tros, maar ook van Stonesfan - en kenner Simon Carmio ... Van hem heb ik later een cassette gekregen met de opname van jouw band en die integraal in mijn video zit. Maar let op, wat ik je nu als mp3 stuurde was dus een kopie van een kopie van een vhs-videoband en nu van YouTube gehaald, ergo: een stuk slechter dan zoals de band echt klinkt en dat is dus NOOIT de reden geweest dat ie nooit verder gebruikt is. Ik dacht soms dat jij dat tegen had gehouden, misschien.

Enfin, ik had jouw band ook illegaal gebruikt en trouwens ook slinks de REM-film via Fenno Werkman gekregen die bezit (bezat?) de rechten op die film en die was niet heel blij dat van mijn video nog 50 genummerde vhs-banden met een omslag zijn verspreid onder Stonesfans. Niet vanwege het geld, totaal niet, maar ik wilde het op die manier archiveren, internet was er nog niet, laat staan YouTube en er een cult-uitgavetje van maken. Dat is gelukt en de banden worden nooit ergens aangeboden die houden de fans liever zelf. Zelf heb ik er geen meer, want weggegeven of uitgeleend, niet erg, want ik ben geen verzamelaar, asjeblieft niet en ben heel blij dat het op YouTube staat, Ik verzamel verhalen over mensen! ;-)

Even nog tussendoor, ik had voor mijn video ook van de drummer van Earth and Fire een 8-mm filmpje gekregen met beelden van het concert. Weet nog goed dat ik dat in Voorburg ging ophalen, ik had thuis een 8-mm projector, en dacht, Wie weet is dit de Scheveningse Zapruderfilm met daarop paarden in het Kurhaus!

Maar dat viel allemaal tegen, maar wel leuk als je goed op de beelden kijkt zie je denk ik de allereerste filmbeelden van Robbie van Leeuwen en Rudy Bennett toen ze met de Ricochets in het voorprogramma speelden. Pas een paar maanden geleden heb ik Rudy daar op geattendeerd omdat ik door een interview opmaakte dat hij die beelden niet kende. Dat was ook zo, hij reageerde wel. maar ook niet heel enthousiast. Tja,van Robbie van Leeuwen weet ik het niet, maar die heb ik overigens als een van de weinigen nog eens kort geïnterviewd, maar dat is een ander verhaal ...

Maar zo kwam dus een en ander bij elkaar: Er was de REM-fim van Buch met wat bleek fake-muziek eronder, was alleen een studio-opname met het nummer Carol en wat publieksgeluiden uit de zaal en nu jouw band met wel echte opnamen vam het concert en toen ik rond 1990 mijn agenda toevallig opensloeg, vraag me niet hoe, waarom, toeval bestaat niet, zag ik dat 8 augustus 1994 ook op een zaterdag zou vallen. Toen kreeg ik het lumineuze idee: Dan ga ik precies 30 jaar na dato een herinneringsavond organiseren en maak ik een nieuwe docu/reportage met het geluid van Joost den Draaijer en de REM-film: 1 + 1 = 3. En ja, ik had - zeker toen - een goede neus voor publiciteit en ik was ervan overtuigd dat dit weleens een redelijk groot event kon worden. En dat werd het ook, in de media ...

Vervolgens duurde het dus nog wat jaren voordat het zover was. Ondertussen wel de nodige voorpret gehad en research gedaan en vooral ook wel leuk dat ik er toen al achter was gekomen dat Boudewijn Büch niet zoals hij altijd beweerde, ook tegenover Jagger, bij het concert in het Kurhaus was geweest! Fabulant. Maar dat is weer een zij-verhaal, een van de vele dat rond zoiets kleins als een popconcert dat uit de hand loopt op je pad komt. En overigens als het niet was gefilmd toen, dan was het nu vergeten en overigens, als ik niet die video in 1994 had gemaakt dan was later Andere Tijden er met hun docu ook niet gekomen en was het nu niet een wel heel erg afgekloven onderwerp dat iedereen wel onderhand kent en gelooft .... Ik heb dat zelf ook en ben er wel klaar mee, maar ik heb wel aan de basis van al die aandacht gestaan en nu ergens ter afsluiting deze 'verantwoording' waarom ik het destijds heb opgepikt.

Ik ga om precies middernacht verzenden, dus nog even door en ik weet niet of ik dan eraan toe kom om deze mail nog te corrigeren, het gaat even om het verhaal nu, de grote lijnen en wat details.

Zoals over die paarden in de zaal. De politie zegt van niet en bezoekers van wel, zoals zowel Hans en Paul in mijn repo, dus ... Mooi verhaal ... En velen waren toen al uit het Kurhaus vertrokken en hebben het dus ook niet kunnen zien. En overigens, ik ben later ook mensen tegen gekomen die er ook bij waren, maar die zich helemaal niets van het concert konden herinneren, die heb je ook ...

Dan nog over je band. Heel mooi vind ik die, zou je mij daar meer over willen schrijven, hoe en wat precies? Een stukje voor op mijn pagina en dat plaats ik dan aanstaande 8 augustus, naast mijn verhaal hoe dit hele concert op mijn pad is gekomen. Ik hou ook van schrijven en taal en kijk zelden teluhvisie, heel af en toe naar iets over muziek, dus ik heb tijd zat voor dit soort lange mails. Veel leuker dan een talkshow over corona of Rutte, nooit een keer naar gekeken. Ik heb nu SUBLIME op staan en hoor nu Sade, tiepel ik lekker op weg ...

Juul heeft mij ooit een foto van jouw band gestuurd en staat op mijn pagina. leuk.

En Jaap Schut van RockArt die jouw band heeft, bezit dus sinds een paar jaar ook de andere band die hij van Therèse Deen heeft gekocht, die noem ik de Deen-tape, de tape waar Juul niet in geloofde en die ik namens haar nog aan de Stichting de Norderney en jou te koop heb aangeboden. Ik vond dat ze hem gratis aan Beeld en Geluid moest schenken, maar ze was zo teleurgesteld in het leven dat ze per se geld wilde. Dat heeft Jaap dan kennelijk wel gegeven, hoeveel weet ik niet, maar hij schreef me destijds dat hij en passant ook al haar sixties lp's had gekocht. Haha, zal wel voor een habbekrats zijn geweest en nog flink aan verdiend misschien met verkoop in de zijn museumwinkel of via internet. LOL! Daarna nooit meer wat van Jaap gehoord en - interessant punt voor jou - ook niet of hij haar band verder wilde digitaliseren, niet eens zozeer voor de concertopnames, die staan door mij al jaren op YouTube, maar ik was de enige die wist en weet, dat op die band ook de hele Veronica-uitzending van jou staat, daags na het concert en jij fragmenten liet horen van je bandopnamen afgewisseld met Stonesnummers en jouw deejay-commentaar. Ik vind heel interessant en zou het graag op YouTube willen zetten. Ik had Juul er ook eens naar gevraagd, maar die vond het niet interessant, want ze hadden uit die tijd al zoveel uur radiomateriaal ... Tja, tegen zoveel desinteresse en domheid ben ik niet opgewassen. Dus Willem, neem hiervoor als je wil contact op met Jaap RockArt.

O jee middernacht ik moet afronden. Nog wel leuk is dat toen ik de Deen-tape hoorde, die wel slecht van kwaliteit is, het met de aankondiging van het concert begint en iemand zegt: 'Muziek Express presenteert, De ROLLING STONES!' Maar ik weet zeker dat dit niet de stem van Jos Brink was, maar van wie dan wel? Jos zal alleen het voorprogramma hebben gepresenteerd ... En wat jaren terug doken, ook door mij, restbeelden op van de REM-film in het archief van cineast Jan Schaper in het gemeente-archief van Rotterdam (zie Andere Tijden) en daarop zie je onder andere een flits van André van Duin in het voorprogramma. Hij weet verder niets van het concert, want was na zijn act gelijk vertrokken. En o ja, na de aankondiging zetten de Stones als eerste nummer Mona in dat was niet op jouw band te horen en bleek dat jij pas na het eerste nummer je bandrecorder aan had gezet.

Kortom Willem dat zijn allemaal details waarom ik al vooraf gefascineerd was omdat ik van te voren wist dat ik van alles zou tegenkomen. Dat is met alles zo waar je je in verdiept en tijd voor hebt als je je leven niet verlummeld voor de teluhvisie ...

Een ander belanrijk motief om me met het concert bezig te houden, met de film en de geluidsopname, was en is mijn overtuiging dat als je zoiets oppikt en gaat uitzoeken je altijd op nieuwe verrassende dingen stuit, of anderen komen met iets, wat ook gebeurde me de Deen-tape bijvoorbeeld. Boudewijn Buch zei altijd, Ik dat hele concert al eens gecoverd met het interview met Mick Jagger en er is niets meer aan toe te voegen. Onzin en mogelijk ook een rookgordijn omdat hij hoogstwaarschijnlijk niet bij het optreden is geweest. En zo werd het een interessant en leuk avontuur al ben ik er dan debet aan dat het inmiddels wel een heel afgekauwd onderwerp is geworden, maar wie weet wat er nog eens opduikt?

Dan bijna het allerlaatste in deze meanderende mail, net als het leven zelf ;-). Hoe zat dat verder dat jij daar was, met Tineke en kennelijk ook Tony Vos? Met z'n drieën, of meer? Had jij toen contact met Paul Acket en misschien ook met Henk van der Meyden van de REM-plpeg?

En zullen Tineke en Tuffie niet reageren omdat Tineke toen hoogzwanger was? Mooie details, zeker ook nu net bekend werd dat Tuffie wordt vervangen als omroepstem van de NS-treinstations ... En Tuffie is vast de jongste bezoeker ooit van een Stonesconcert geweest! ;-)

Pfoe ... Toch nog wat 'toevalligheden' en er zijn er veel meer. Tineke en Tony Vos en ik heet ook Vos. Ok. niet bijzonder. Ik kom later bij Jos Brink in de straat te wonen in Amsterdam - ik ga haast maken - zie hem wel lopen af en toe, maar altijd heel hautain, kijkt nooit iemand aan. Bel toch een keer bij hem aan en doet de jongste van de menage a trois open en zegt dat Jos er niet is. Leek me toch leuk om hem even over Stones-Kurhaus te spreken en misschien wil hij ook wel de video zien en heeft hij wel de Stones aangekondigd? Hij was er niet en ik dacht, Ik probeer het over een tijdje weer, maar toen ging ie dood. Vorige week kwam ik erachter dat we beiden op 19 juni zijn geboren en los hiervan was ik dus al maanden geleden van plan om op 19 juni over Stones Kurhaus te schrijven ivm het overlijden van Paul de Koning ... Van die dingen.

Ik loop vreselijk uit, maar ik vind zelf dan nog leuk dat André van Duin ook vlakbij Jos Brink woonde, dus ook bij mij. Op een zondagmiddag bots ik bijna tegen André op bij de groenteafdeling van de kleine AH-supermarkt op de Vijzelstraat. We kijken elkaar even verbaasd aan, lachen vriendelijk naar elkaar en zonder wat te zeggen vervolgen we ieder van ons met een blauw boodschappenmandje onze weg. Thuisgekomen dacht ik, Shit, jammer dat ik niet de tegenwoordigheid van geest had om hem even te vragen over Stones Kurhaus ...

Van die dingen ... En voor ik aan dit hele project begon heb ik ook nog een paar jaar op North Sea Jazz gewerkt, voor Paul Acket. behalve een popliefhebber ben ik ook een grote jazzliefhebber. Ik ging bij North Sea werken voor de romantiek en die was er toen volop, zeker in mijn laatste jaren daar als artiestenbegeleider. Zo ontmoette ik daardoor in twee achtereenvolgende jaren Darryl Jones die toen bassist was bij Miles Davis, een grote muziekheld van mij en ik heb een paar uur met Darryl onder andere over Miles gesproken. Ik heb Miles Davis drie maal zien optreden, legendarisch. En de eerste concerten van Miles Davis in Nederland waren in het Scheveningse Kurhaus, maar om de cirkel echt rond te maken, Darryl Jones volgde later Bill Wyman op als bassist van The Rolling Stones.

Toeval bestaat niet ;-)

Ik herinner me nu plots het eind van je band en Paul Acket geheel vertwijfeld tegen je zegt. 'Van me leven niet meer!' En jij antwoordde: 'Dit waren de historische woorden van de heer Acket.'

Daarom allemaal Willem, daarom die (historische) belangstelling en fascinatie. En die heb ik niet alleen hiervoor, of voor soortgelijke andere onderwerpen (zie mijn website), maar die heb ik vooral voor het hele leven, voor het leven van en de liefde voor mensen ...

Good night.

Bye, bye en de mazzel,

Enjoy de video, de Stones-Kurhaus-pagina en vergeet ook niet de story The life we lived, het zal je allemaal niet teleurstellen ...

DirkJan Vos
(Amsterdam - Den Haag 1960)
www.dejongenskamer.nl

PS.

Op de herinneringsavond op 8 augustus 1994 werd mijn reportage een aantal malen vertoond in de grote zaal op groot beeld. Vanwege rechten was de toegang gratis. Voor de reportage werd een lange video-trailer vertoond van een Stones-concert-film die in het Omniversum op Imax werd vertoond. Na mijn reportage werd de 16-mm film van de REM-ploeg vertoond die van Fenno Werkman was gehuurd. Tot slot waren er nog wat Stones-film- en videofragmenten uit het archief van Fenno ter afsluiting van het programma. De fanclub was met wat tafeltjes en spullen aanwezig, iedere bezoeker kreeg een facsimile van het programma-boekje en vooraf speelden buiten het Haagse rockbandje The Maniac Mulocks. ook Stones-covers en zong Alfred - Urban Heroes - Nieuwstede een paar nummers mee. Een heel geslaagde avond en de reportage werd later op de avond nog een paar keer vertoond. Het Filmhuis en de zaal was helemaal vol en onder de bezoekers bevonden zich onder andere Jos Acket met een dochter en de REM-cameraman Mat van Hensbergen. Bijzonder was ook de aanwezigheid van voormalig hoofd-beveiliging van Acket, Fritz Al van wie ik die avond een tasje kreeg met een Stones-security-T-Shirt van de Urban Jungle Tour en nog wat meer leuke Stones-promotie-gadgets. Had hij speciaal voor mij meegenomen als dank dat ik dit initiatief had genomen. Geen dank Fritz. En het bleef nog lang onrustig in de Haagse binnenstad ...

+++

Stones / Kurhaus - 1964 - De Jongenskamer
http://www.dejongenskamer.nl/stones.htm

+++

Linkjes naar losse pagina's die achter mijn Stones-Kurhaus-pagina zitten, maar niet direct snel en bij elkaar zijn te vinden.

Verslag 8 augustus 1964 - Martin Rep

The Rolling Stones in het Kurhaus 1964 - Verslag Ad de Boer - Bassist Trix and the Paramounts

Leesbare scans van twee pagina's korte interviews met onder meer Jos Acket en Jan de Hont in De Gelderlander

Martin Rep bij Helemaal Haandrikman Radio 2 - mp3 3:15

Leesbare scans van twee pagina's met interviews Rudy Bennett en Martin Rep - AD Algemeen Dagblad

Geluidsfragment optreden Spider & the Fly met Walking the Dog - mp3 3:00

Uitnodiging tenoonstelling Muzee

Scan ANP-bulletin 8 augustus 1964

Scan artikel Parool met uitgeschreven tekst - Unieke foto's van de Stones in het Kurhaus

Artikel Parool Peter van Brummelen

Artikel VARA-gids Henk van Gelder

Inzending (pop)journalist Willem Hoos over het concert en een krankzinnige droom

Open Brief aan Boudewijn Büch - 1995

Twee mails naar redactie Kunststof

De Jongenskamer

Tip 1: The Rolling Stones en Den Haag - De Jongenskamer

Tip 2: Eigen online verhaal over het leven van Jay Baar, de drummer van de Q65, tegen het decor van het Den Haag in de jaren 60: The Life We Lived - De Jongenskamer.

Tip 3: The Black Crowes live in Paradiso, Amsterdam, 7 juli 1993. Eigen, live bootleg van dertig minuten, vooraf gegaan door interviews met fans die nog een kaartje zoeken (bijzonder!). Inclusief aankomst van de band met bus.

Setlist: Stare It Cold + Three Little Birds, Exit, Jealous Again, Remedy. Black Crowes Live in Paradiso - 1993 - De Jongenskamer/YouTube.

Adios Casablanca ....

DJ

Amsterdam, 8 augustus 20-21

DirkJan Vos - d.vos35@chello.nl


( klik op logo voor HOMEPAGE )